تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/02 - 10:20
کد خبر: 164425

معاون وزیر علوم: به تخلفات تشکل اصلاح‌طلب رسیدگی می‌کنیم/ بیانیه مجمع دانشگاه سمنان: انتخابات با استعلام از وزارت علوم بدون حتی یک تذکر تائید شد

معاون وزیر علوم: به تخلفات تشکل اصلاح‌طلب رسیدگی می‌کنیم/ بیانیه مجمع دانشگاه سمنان: انتخابات با استعلام از وزارت علوم بدون حتی یک تذکر تائید شد

این بیانیه سپس به تائید وزارت علوم اشاره کرده و نوشته است: این اسناد آنچنان غیرقابل استناد و بی اهمیت و فاقد اعتبار بود که دانشگاه سمنان انتخابات را با استعلام از وزارت علوم بدون حتی یک تذکر تائید نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: تشکل موسوم به مجمع اسلامی دانشگاه سمنان با بیانیه ای به انتشار فیلمی درباره انتخابات اخیر خود واکنش داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تشکل با بیانیه ای اقدام رسانه ها را غیراخلاقی خوانده و با گلایه از برخی اعضای سابق خود که به تخلفات صورت گرفته اعتراض دارند، درباره آنها مدعی شد: دوستان راه را گم کرده اند و از جنبش دانشجویی تنها به فکر اتصال به قدرت می باشند.

این تشکل خطاب به منتقدین خود نوشته است: برای معدود افرادی که رنگ باخته و خود را ارزان فروخته اند و قصد مصادره به مطلوب کردن این تشکل را دارند یادآوری این نکته ضروری است که مجمع تشکلی با رویکرد اصلاح طلبانه و استبدادستیزانه از قدرت می باشد و از سیطره افراد و جریانات متحجر، فرصت طلب، غیراخلاقی و وابسته به قدرت به دور بوده و خواهد بود.

این بیانیه سپس به اتفاقات اخیر پرداخته و می افزاید: شورای تحقیق متشکل از سه عضو رسمی می باشد که هیچ سندی دال بر تخلف در انتخابات آذرماه 93 این تشکل به دستشان نرسیده و تنها یکی از اعضای سابق این شورا با این ادعا که اسنادی مبنی بر تخلف در دست دارد آن را وجه المسالحه باج خواهی های خود  قرار داد و خواستار کناره گیری و استعفای برخی از اعضای این تشکل که در این انتخابات با رای قاطع دانشجویان برگزیده شده بودند از شورای عمومی دانشکده ها شده بود... و این عضو سابق به جای پیگیری ادعاهای خود در یک روند درون تشکیلاتی اسناد کذب و فاقد اعتبار خود را در اختیار مسئولین دانشگاه گذارد و ساده لوحانه حکمیت را به آنان واگذار کرد.

این بیانیه سپس به تائید وزارت علوم اشاره کرده و نوشته است: این اسناد آنچنان غیرقابل استناد و بی اهمیت و فاقد اعتبار بود که دانشگاه سمنان انتخابات را با استعلام از وزارت علوم بدون حتی یک تذکر تائید نمود.

در این باره اما سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع خبرنگاران پیرامون تخلفات صورت گرفته در انتخابات مجمع اسلامی دانشگاه سمنان گفت: مبنای ما در تخلفات تشکل‌های دانشجویی هیات نظارت بر تشکل‌ها در سطح دانشگاه است که در مورد هر یک از دانشگاه‌ها هیات نظارت مرجع اظهارنظر است و اگر اعتراضی به این هیات باشد ما بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شایعات مورد استناد وزارت علوم نیست گفت: اگر اعتراضی به طور رسمی اعلام شود ما بررسی می‌کنیم ولی به طور کلی به استقلال دانشگاه‌ها احترام می‌گذاریم ولی پیگیری های لازم انجام شده که هیئت نظارت در خصوص تخلف انتخابات مجمع اسلامی دانشگاه سمنان اقدام لازم را به عمل بیاورد و منتظر گزارش دانشگاه از این تخلف هستیم.

این در حالی است که حجت الاسلام ذوالفقاری عضو هیئت نظارت این دانشگاه گفته بود: ابتدا برای ما محرز نبود که کل انتخابات ابطال شود و پس از جلسات متعدد و با استعلامی که از وزارت علوم صورت گرفت، این انتخابات تائید شد.(اینجـــا)

استعلام و تائید وزارت علوم تاجائی آشکار است که بیانیه اخیر تشکل مذکور هم به آن اشاره کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top